Sunday, November 11, 2012

Kebetulan

Seronok dapat chat dengan best friend aku kat facebook. Rasa macam dah lama tak borak dengan dia. Lama sangat. Since dia dah kahwin. I'm glad we had a deeper conversation. Aku rindu dia. Banyak sangat kenangan dengan dia. Dalam keseronokan berborak tiba-tiba tersebut nama arwah Hafiz. Aku rindu arwah. Esok akak arwah melangsungkan majlis persandingan. Walaupun arwah dah takde, hubungan baik dengan keluarganya masih terjalin. Sekali kawan, selamanya kawan. Sebak bila terbaca kenangan aku dengan dia dalam mesej di facebook. Rahsia kita berdua tinggal kenangan. Walaupun kenangan itu kau kata 50 tahun pun tak boleh lupa, setahun selepas itu, kau pergi jua. Inilah takdir yang telah ditentukan Allah.

Tiba-tiba aku teringat seseorang. Aku search nama dia di facebook. Tiada. Sudah deactivate rupanya. Sejak bila aku tak tahu. No wonder dah lama tak nampak dia update status. Aku cari di google terjumpa gambar kekasihnya. Kebetulan dia dan kekasihnya bertunang semalam. 10 November 2012. Tahniah ERL dan tunang. I've been missing you alot. Take care and I hope you'll be happy ever after. Kebetulan sungguh aku teringat dia di hari pertunangannya yang tidak aku ketahui. What a coincident.

No comments: