Thursday, April 30, 2015

Kedai Menjual Bateri Kereta Yang Murah di Johor Bahru

Jika anda mencari-cari kedai bateri kereta yang murah di Johor Bahru, boleh lah ke sini. Lokasi nya berdekatan dengan Dewan Glulam, Larkin. Jika anda nampak Dewan Glulam di sebelah kiri, buat U-turn di traffic light berdekatan dan terus. Sebelum jejantas ada lorong, masuk ke lorong tersebut.

Baju kelabu tu tauke kedai
Ni papan tanda kedai
Lorong sebelum jejantas
Ni gambar kereta aku sebelum tukar bateri
Gambar bateri kering baru
Aku tukar bateri kering jenama Yokohama. Harga bateri RM140 dan trade in bateri lama. Jika tak trade in bateri lama, harga bateri kering aku RM160. Waktu operasi kedai adalah dari 9:30 pagi hingga 6:30 petang bagi hari Isnin hingga Sabtu. Hari Ahad pula dari 1:00 petang hingga 6:00 petang.

Semoga entri ini bermanfaat untuk semua. Jika ada tempat lain yang jual bateri kereta dengan harga yang murah dan berpatutan, sila tinggalkan di ruangan komen.

Terima kasih.

============================================================

Update 30/08/2018

Bateri aku baru je kong beberapa hari lepas. Bateri sebelum ni jenama Yokohama tahan selama 3 tahun 6 bulan. Tauke kedai tu kagum sebab tahan sebegitu lama. Hehe. Aku masih tukar bateri kering di tempat yang sama. Masa aku datang, kedai penuh dengan orang yang hadapi masalah yang sama dengan aku. Semua nak tukar bateri kereta. So, kali ni aku tukar bateri kering jenama Varta. Tauke kedai yang suggest sebab jenama Varta ni ada teknologi baru iaitu ada indikator untuk tengok bateri kereta masih ok atau dah kong.

Bateri kering jenama Varta

Indikator pada bateri kering
Harga bateri sebelum trade in bateri lama
Harga bateri jenama Varta adalah RM155. Sekiranya trade in bateri lama, harga bateri Varta dapat diskaun jadi RM140. Selain Varta, ada jual jenama Amaron berharga RM125 dan Yokohama berharga RM155. Aku sertakan sekali alamat yang anda boleh waze dan nombor telefon yang boleh dihubungi untuk confirmkan kedai buka atau tidak.

Alamat : 
Central Motor Marketing Sdn Bhd
Lot 4325, Jalan Tampoi, Kg.Ungku Mohsin, 81200, Johor Bahru, Johor

No.HP :
019-7764880/0167666356

Waktu urusniaga :
Isnin - Sabtu : 9.30 pagi hingga 6.30 petang
Ahad : Tutup

Harap dapat membantu anda yang memerlukan.

18 comments:

Tengkubutang said...

haii.. cakkk..
done follow sini no.121,
hope will follow me back..
http://tengkubutang.blogspot.com/ - Official blog

salam kenalan.. semoga kita dapat kunjung-mengunjung pasni..

kalau suka kucen, follow blog ini juga..
http://kucenkucenbelog.blogspot.com/

Unknown said...

Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, resepi dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

Echa Iris said...

Thanks utk entry ni, sgt membantu sy yg bukan org jb :)

Echa Iris said...

Thanks utk entry ni, sgt membantu sy yg bukan org jb :)

Unknown said...

Bagus entry ni, hari kereta wife saya bateri Kong...saya search Internet jumpa blog ni...harga bateri Di kedai ni memang berpatutan kalau dibandingkan dgn kedai kedai servis kereta di JB. To.

Unknown said...

Boleh pakai kad kredit tak kedai ni?

Unknown said...

Kat mana lokasi kedai?

nuyuljana said...

Faizal Ibrahim - Saya tak pasti boleh pakai kad kredit atau tidak. Saya bayar cash masa tu.

Malique Merican - Cuba guna waze. Landmark nya bertentangan dengan Dewan Glulam, Larkin.

Unknown said...

Ni bukan yg dpn cidb tu kan..

Azam accessory corner said...

As,salam. Sis ade no tel kedai tu?

Unknown said...

Battery persona biasa berapa

Unknown said...

Myv 1.5 how much

ZAM3344 said...

Seriously murah! Smlm baru pegi kedai ni. Bateri Amaron 55D23L tpt lain RM305 after trade in bateri lama. Kedai ni harga blm trade in RM260 aje. Highly recommended. Tqvm pd pemilik blog ini..

Unknown said...

Saya search online cari kedai bateri area jb, jumpa la blog nie. Bateri pick up dah kong, tak boleh gerak. Baca kat sini orang cakap murah, saya bawak la bateri Ford Ranger yang dah kong tu pakai 3 tahun setengah, bateri original Fomoco dari Thailand, sini takde, dekat SC je ade tapi mesti mahal. Sebab boleh trade in, saya bawak sekali bateri kong lain yang saya ada Yokohama NS70ZL. Sampai sana Uncle tu cakap tukar Varta MF RM275. Murah dah tue, trade in Fomoco tolak RM25, Yokohama RM30. Jadi bayar RM220 je, puas hati. Kalau ade bateri lama jangan tolak kat surat khabar lama, murah je dia ambil, trade in sini hehe.

muhammad said...

Ade alamat yg tepat sng nk ke sane nnti

Unknown said...

Salam, terima kasih atas inf0 nya..
Smlm bateri kong, sy nk cari nmbr kedai ni la di internet, akhirnya dpt dr blog ni..
Tenkiu2...good sharing..

Unknown said...

betul, VARTA DIN75 kat luar haraga rm5++, beli dengan apek ni rm360 je.. mmg murah gile bleh jd dealer ni :D

AdaAkuKisah said...

Can bateri pun murah rm1.beli varta tadi rm170(55B24LS). Aku Tak trade in bateri lama.sbb aku nk caj bateri lama Dan buat spare.