Tuesday, March 10, 2009

Kau Pergi Jua!

malam 7 mac 2009, lebey kurang kul 10 malam, aku keluar merantai moto di depan umah.. waktu itu, sitie menemani aku sambil melentokkan badannya pada kakiku.. aku terasa seram sejuk di luar.. lepas tu, aku terus masuk umah.. menonton cerekarama di tv3.. sitie tidak masuk umah dan terus mengambil angin di luar..

usai menonton, jam tepat kul 12 malam, aku memanggil sitie masuk ke dalam umah.. tapi sitie tak menyahut seperti biasa.. aku fikir sitie kencing.. em, jap lg mungkin di mengiau di luar..malam itu, sitie tak tdo di dalam seperti biasa..

***************************
pagi 8 mac 2009, aku mencari sitie sekeliling umah.. sunyi tanpa sahutan.. pelik.. aku takut jika sitie dilanggar kereta memandangkan umah sewa aku terletak di depan jalan raya.. hmm.. sunyi.. aku bersarapan sambil menonton slumdog millionaire..

jam 2.15 ptg - aku jumpa sitie di pokok tebu depan umah dalam keadaan kejung, hidung berdarah, telinga putus sedikit and sudah bersemut.. hati aku sedih.. jantung aku berdebar2.. aku redha..

sitie, kau pergi jua akhirnya.. semoga kau tenang di sana.. kes kematian sitie adalah misteri.. mungkin bertarung dengan penunggu umah itu..sitie ditanam di depan umah aku.. sama2 lah kita sedekahkan Al-Fatihah..

sitie yang manja~

tiada lagi penghibur hati~


No comments: