Saturday, July 14, 2012

Sugar Glide

Tadi aku pergi Pasar Karat kat bandar dengan family abang aku. First time si putih round area JB. Sebelum ni bawak pergi dan balik kerja je. Aku respect gila cara abang aku ajar aku bawak si putih. Sangat relax dan cool. Aku dapat pick up apa yang dia ajar sama macam masa dia ajar aku main gitar dulu. Jalan waktu malam memang totally berbeza kalau nak bandingkan dengan waktu siang. Aku ni rabun tapi malas pakai cermin mata. Bila drive malam, aku tak nafikan agak sukar nak tengok jalan. Silau gila bila nampak lampu. Aku just bawak berpandukan garisan putih atas jalan raya.

Jalan kat Pasar Karat sambil cuci mata. Harga barang kat sini not bad la. Boleh tawar-menawar. Aku sangat teruja dengan satu khemah ni. Dia jual sugar glide. Aku memang pernah usha sugar glide online tahun lepas. Geram sangat tengok sugar glide tu. Main lompat-lompat macam tupai. Aku minta izin kat tuan punya kedai untuk pegang. Dia letak atas tangan aku dan sugar glide tu terus lompat atas bahu. Comel gila. Bulu nya sangat lembut. Sugar glide ni memang milik tuan punya kedai. Betina katanya. Aku tanya macam mana nak bezakan jantan atau betina. Dia cakap "kalau betina ada poket kat perut dia macam kangaroo. Kalau jantan dia ada ..." belum sempat dia habiskan ayatnya aku terus tunduk dan mengangguk tanda faham. Nasib baik dia tak habiskan ayat. Aku malu nak dengar. HAHA. Harga sugar glide kat situ dijual dengan harga RM300 seekor. Dia ada jual beg letak sugar glide, makanan dia, ular pun ada. Dia cakap sugar glide dia makan buah-buahan dan sayur-sayuran.

No comments: