Monday, October 28, 2013

Bracelet

Awal bulan Oktober haritu, aku jumpa satu blog jual bracelet. Belek punya belek berkenan la ade satu design ni. Guna swarovski crystal. Cantik. Terus aku email kepada owner blog. Mei nama dia. Sebenarnya aku teringin sangat nak beli custom made bracelet. Aku suka charms yang comel-comel. Aku beli dua. Satu untuk aku, satu lagi untuk artis kesayangan aku. Cuba teka siapa? Haha.

Senang je nak beli. First sekali pilih nak design apa. Then boleh ukur saiz pergelangan tangan sama ada menggunakan pita pengukur yang ukur badan tu atau pun ukur guna kertas, tandakan pada kertas kemudian ukur guna pembaris atau apa-apa alat pengukur yang sesuai. Tolong jangan guna penimbang tepung. Aku tampar laju-laju kang! Let say pergelangan tangan aku 17cm, nanti Mei akan tambah 2.5cm supaya bracelet ada ruang untuk dipakai dan dibuka.

Lepas dah pilih design dan tahu saiz pergelangan tangan, boleh pilih nak charms atau alphabet. Itu optional. Kalau tak nak pun tak pe. Untuk bracelet aku, aku pilih 4 charms dan 2 alphabets. Warna aku pilih purple dan royal blue. Bila dah confirm, baru dapat sebutharga bracelet. Harganya bergantung kepada bracelet yang anda pilih. Nama pun custom made.

N J dan Y Z
Lepas pembayaran dibuat, bracelet akan disiapkan dalam masa 14 hari. Harap bersabar. Tips penjagaan aksesori, elak terkena peluh. Bila berpeluh je terus bukak. Hahaha. Ok gurau je. Pastikan simpan di tempat tertutup seperti kotak atau laci jika tidak dipakai.

Jika anda berminat boleh lah check out Facebook Crafted By Mei atau boleh check out Blog Crafted By Mei. Aku tak dapat royalti ye. Cuma berkongsi info je. This is her. She's a strong lady. *salute*

Nama dia Mei. Gambar diambil dari Facebook beliau
Selain bracelet, Mei juga menjual aksesori lain seperti necklace, key chain, ring, earring dan lain-lain. She will give you satisfaction like how she gave to me. Trust me.

No comments: