Thursday, December 4, 2008

Kisah Seram Menjelang Konvokesyen~

salam..
huhu.. lame rasenye aku xbuka kejadah ni..
aku telah memperoleh segulung diploma pada 29 november 2008..
bertemankan ayah dan kakak di majlis konvokesyen, aku akhirnya telah bergelar 'alumni uitm'
cewahh...

aku dah dtg uitm sa pada 26 november bersama mmbe aku, shu dan azah..
semasa kami menginap di kolej seroja, uitm, mcm2 perkara yg telah berlaku..
masa aku tiba di sa, aku terus ke uitm.. dengan menaiki toyota alphard milik sepupuku..
beso giler mpv tuh.. jakun sat aku tgk sun roof die.. ekekeke..
ari pertama kami mmg seronok.. bercerita mcm2 smpai kul 4 pg..
bilik yg kitorg duduk ni ade 6 katil.. ade sorg pktikal degree, lg 5 org ni setinggan kt bilik kitorg..
so, terpaksa la kitorg tdo 2 katil bertiga.. (seb baik aku kecik so muat la)
wakakaka..

the next day, kitorg bgn pg sbb nk g amik jubah..
tu lah kali pertama aku mengenali uitm shah alam..
beso giler..
penat gak la aku berjalan naik turun bukit..
berbesen gak peluh menitis.. hahaha..
turun 2kg agaknya..
lps amik jubah kitorg lepak2 sarap kt cafe menara..
then, around dlm kul 10, kitorg g raptai utk konvo..
best gak la dgr celoteh org yg mengendalikan raptai tu..

lps raptai kitorg plan nk g jusco bukit raja..
naik la kete mak usu linda..
g 7 org..
hepi giler masa tuh..
smpai2 je terus bli tiket wyg.. tgk antoo fighter..
aku lyn je ar..
mmg cite lawak tp jln cite die bodow giler..
hahahaha..
then, dlm kul 7 kitorg nak balik..
smpai2 jew kt kete,
xley berfungsi plak punat sensor die..
erk?
mula lah semua menggelabah..
hari da senja..
hujan renyai2 plak masa tu..
setelah diperiksa rupanya bateri da kong..
ni gara2 xtutup lampu kete..
end up, kitorg balik naik kete asrul(membe shu)
smpai seroja around 10 lebey..
huh.. malang sungguh haritu..
smpai jew bilik kitorg pn mandi n terus tdo..

keesokan harinya,
ade bdk ketuk2 bilik kitorg suh turun bwh sbb RS nk jmpe..
dgn muka sememeh kitorg turun la bwh..
aku juz sempat turun smpai tingkat 2 jew..
then tgk sume dah bersurai..
aku juz dpt taw ade meeting mlm tu kul 10..
tanpa syak pape, aku pn balik la ke bilik n terus sambung tdo..
tgharinya, kitorg merayap g PKNS n PAS..
smpai la mlm around kul 8..
smpai2 kt seroja, kitorg kene pindah blok..
masa tu aku duk seroja2 then RS suruh pindah seroja1..
kitorg pelik la..
then aku tnye la nape kene pindah blok..

"nape kite kene pindah blok puan?" tanyaku.
"awak tak ada dgr cite kew? " balas RS tersebut.
"cite ape? xde dgr pape pon" balasku lagi.
"haizh kamu ni.. yang bising2 pg td xkan kamu xtaw? polis merata dr pg smpai ptg.. takkan kamu x nampak?" tanya RS itu lg.
"ape nye nk nampak. aku membuta dlm bilik" aku bermonolog.
"ade pelajar kene rogol" kata RS itu.

kami pn tercengang dan cuak xsemena2..
aku tnye la ckit2 kt RS tu..
die ckp ade lelaki msuk seroja mlm td n rogol bdk tengah mandi..
erk?
cuak sial masa tu..
kitorg pn dgn sepantas kilat memecut 100m balik ke bilik n terus pindah ke blok seroja1..

dlm kul 10, kitorg g meeting blok.. RS terangkan la situasi sebenar ape yg telah berlaku..
ade seorang lelaki gila seks telah menceroboh masuk ke dlm kolej seroja..
die telah memakai bra yg diambil dr ampaian n memakai seluar ketat.. kebetulan sebelum kejadian rogol merogol, penjenayah itu telah mematikan suis di tingkat 1 blok seroja2. memandangkan tiada mangsa pd ketika itu, die pn terus berjalan2 mencari mangsa. smpai di tingkat3, die terdengar bunyi ade org mandi..
dengan penuh bernafsu, die telah mengetuk pintu bilik air itu dan menendang2 pintu.. pelajar itu ketakutan dan menjerit menyebabkan penjenayah itu tak sempat merogolnya.. pelajar itu pengsan di tempat kejadian. dgn kelicikan yg ada pdnya, die berjaya meloloskan diri drpd ditangkap oleh pak guard.

masa mlm tu, kitorg rase sgt insecure.. kali ni, 2 katil bole tdo berempat (badan aku btol2 mengecil) hahaha..
keesokan harinya, kitorg bersiap dan bergegas ke dewan sri budiman.. majlis konvokesyen berjalan dgn lancar..aku bersyukur sbb akhirnya aku konvo walaupun pelbagai dugaan yg dtg melanda..
ngeeee~

2 comments:

P O P S T A R said...

thniah jana.....

majid said...

selamat bukan ko yang kena jana...hahaha.jana join blog.huahua..www.smkmersing.blogspot.com