Friday, October 30, 2009

Kuku dan Rambut

aku memerlukan pendapat korang. aku ada dua perangai buruk yang sukar dihakis. pertama, gigit kuku. aku suka gigit kuku sejak sekolah rendah. sebab itu kuku aku ketot-ketot. jangan gelak okayh. aku serius ni. yang kedua, suka tarik rambut. bukan tarik-tarik Jepun okayh. aku mula berkecimpung dengan habit ni sewaktu aku semester empat di uitm. tahun 2007. mulanya aku tengok roomate aku tarik rambut. macam best je. aku pun try la. mula-mula tu sakit kepala. tapi dah lama-lama, tak ada rasa. masa tu tak ada masalah botak lagi. tapi, sekarang ni tahun 2009. aku tak boleh kira berapa banyak rambut gatal yang aku dah tarik. dan lebih runcing lagi, kepala aku dah botak sikit belah belakang. vavi betul lah. tension okayh! aku dah tak boleh nak potong rambut stylo-stylo lagi.

soalan aku : apa yang harus aku lakukan untuk menghakis perangai buruk aku ni? aku sangat memerlukan pandangan korang. tolonglah beri respon okayh! sankyu :DD

11 comments:

najwa hazirah halmi said...

sentiasa letak pengetip kuku di dalam kocek suar dan pakai skaf jer mner nk pg..=)

najwa hazirah halmi said...
This comment has been removed by the author.
Sharif John said...

kunyah gula2 getah...

sharamli said...

gari tgn adalah cara yg terbaik

k.e.r.i. said...

masalah ke 2 aku boleh tolong.
type kat dalam henpon YN jarakkan alamat ke 36828.
baik kan aku kasi nasihat ni.

[S]itie [B]Um [B]Um said...

tgn tu kena suro kwn ikat kt kerusi. hehe

♠ y.a.n.i.e putrajaya ♠ said...

++ dulu time akak sekolah rendah n menengah.... habit akak sama mcm kamoo dik...sampai kan geget kuku kaki....pelik kan...?

tp skang alhamdulilah semua dah kembali normal.....++

nuyuljana said...

najwa - pakai skaf? i prefer pakai tudung terus kot. hehe

sharif - yeah. gud idea. thx bro. :D

sha - gari tangan nnt nk korek idung cmne? hua3

keri - hahahahahaha. vavi. *gelak guling2*

siti - ikat tangan dah kire seksa diri taw. ;p

yanie - gigit kuku kaki? OMG. u lagi dasat dari i okayh! ahahahaha

aloy_paradoks said...

hahahaha... suke ! suke ! entry ni .... boleh gua semak nama gua..

nuyuljana said...

aloy - haha. bro, u slalu komen kat entri yg salah. tp xpe. i xkesah ;p

aloy_paradoks said...

ye la.... selalu komen dekat bawah... ni dekat atas... komen dulu baru baca la maknanya kan? tapi gua bace dulu baru komen... jadi komen dekat bawah la...