Thursday, November 26, 2009

Raya Haji 2009

lately aku super duper sibuk. kerja yang pending teramatlah banyak since project coordinator aku berhenti. penat tak payah nak cerita. ragam orang kerajaan lagi nak layan. tapi aku tetap sabar. ada sekali tu aku menangis kat opis sebab dah terlampau pressure & stress. aku juga manusia biasa kan. so, nothing to ashame of. kehidupan aku kadang-kadang gembira, kadang-kadang sedih, menyebalkan, fed up dan macam-macam lagi la. aku benci bila aku dilanda kemurungan. it's sucks okayh. rasa down, silly, mengong dan entah apa lagi agaknya perkataan sinonim yang memberi maksud yang lebih kurang sama.

lately aku cuba motivate diri balik untuk jadi kuat. aku layan gitar dari balik keje sampai malam setiap hari. sebelum tidur main gitar. bangun pagi main gitar. hahaha. lagu yang aku dah agak mahir hotel california, white stripe - seven nation army, jonas brother - give love a try dan metalicca - nothing else matter. akan datang ialah lagu the rock - munajat cinta. InsyaAllah.

belum cukup sebulan arwah tok nor meninggal, atok aku lagi seorang pun pergi. moga Allah mencucuri rahmat beliau. amin.

Haji Muhd Hussin bin Jaafar
19 November 1929 - 19 November 2009
Bukit Katil, Melaka
80 tahun
Al-Fatihah.

on the way balik dari Melaka ke Johor Bahru, adik aku tiba-tiba tanya soalan pelik.

"kalau satu hari nanti, i salam mak, salam semua. lepas tu , i tak balik rumah sampai bila-bila, u sedih tak?"

aku tahan je sebak dan air mata dalam kereta. apa sangat lah yang budak umur 6 tahun ni tahu.

akhir kata, selamat hari raya aidiladha. sucikan hati bersihkan jiwa. :) tak tahu lagi balik melaka atau singapura.

p/s - tadi pergi jusco. ape lagi shoppppingggg la!! i bought polo watch! sangat suka!! hoyeh! :DD


2 comments:

13may said...

al -fatihah buat arwah

said...

salam aidiladha dik...

salam takziah.....