Thursday, November 4, 2010

Nangka Busuk

Ku sangkakan panas hingga ke petang, rupanya hujan di tengahari. selepas berjaya menghadirkan diri untuk kertas 1 dan kertas 2 peperiksaan perkhidmatan, akhirnya aku gagal menghadirkan diri untuk kertas 3. Puncanya hanya kerana aku jatuh di opis kerana pakai selipar xde tapak terjatuh sebab ada air atas lantai. Kesannya aku tak dapat berjalan normal.. sedih memang sedih sebab aku terpaksa skip kertas 3. sah-sah la aku gagal kertas 3 tu kan.. tp aku redha.. aku percaya apa yang berlaku ni telah ditentukan oleh Allah.. Even masa aku jatuh pun, aku da redha.

Masa nak jatuh tu sebenarnya aku on the way nk ke toilet, pastu jumpa plak kwn aku yg amik peperiksaan perkhidmatan saing2 aku.. so aku berbual2 jap.. tibe2 die bgtaw ade soalan & jwpn past year.. tu yg aku mintak nak fotostat..oleh sebab toilet ade org guna, aku decide nak balik ke opis aku jap letak soalan & skima tu atas meja sbb takut basah atau hilang.. aku da dpt rasa mcm akan berlaku sesuatu sbb beberapa saat sblm aku terlentang, aku terfikir, nak g ke xnk eh.. aku berhenti jap dan lps 2 langkah, "bedebuk" aku da jatuh mcm nangka busuk daaa.. nasib baik xde org nmpk.. nk mtk tlg xde org plak sbb tgh lunch hour masa tu.. aku duduk jap cari smgt nk bangun.. aku papah dekat sblh meja bru bgn..

pg td aku da g klinik check. alhamdulillah xde tulang patah.. cuma bengkak dan terseliuh.. aku kene kurangkan berjalan kata doktor.. xpe la.. aku redha.. harap2 cepat sembuh sbb aku nak amik lesen kete.. tp rasanya minggu ni xdpt la aku nk g belajar lesen kete.. kaki kanan plak tu yg bengkak.. sadis kan?

aku percaya, Allah beri semua ni utk hapuskan dosa2 kecik aku.. doakan aku cepat sembuh ye.. rindu dah ni nak main ping pong.. waaaa.. :'(

p/s - dah sign agreement. weeewuu~

3 comments:

ecah mairat said...

Darling... 1st thing aku nk say sorry coz x ajak ko g c'brate bday anum. Aku da call ko tp ko x answer... Aku taw ko bz...
Mmg aku agak kecik ati dgn ko coz da jarang lepak dgn ktorg, tp aku taw ko bz n keje kite same2 bz.. Tp aku still cari masa utk kwn2..
So pas ni ko just ckp je ko bz, aku paham... N comment kat fb tu x de kene ngene dgn ko pon... Jgn risau ea...
Dah! Jgn kecik ati pas ni... Fren forever yup! Sorry coz x text ko, tp thanks coz sudi gak ko kua dgn ktorg smalam... Best sgt2!!!

nuyuljana said...

ecah - aku pun mintak maaf jugak kt sume kwn2 aku sbb aku x spend time dgn korang.

aku syg korang even kite jarang jumpa. u shud keep that in mind.

*hugs*

ecah mairat said...

alalala... syahdu nye...
frenz forever maaa....