Monday, September 19, 2011

Hardship

Alhamdulillah. Satu masalah yang merunsingkan aku dah selesai. Aku selaku urusetia bagi majlis sambutan hari raya kat office aku. Task aku adalah sediakan ketupat. Masalah datang di saat akhir dan Alhamdulillah dapat dihadapi dengan tenang. Terima kasih yang tak terhingga kepada staf yang banyak membantu tak kira dari segi fizikal, mental, tenaga, masa dan wang ringgit. Esok, sesi nak rebus ketupat pulak. Harap-harap ketupat tak lembik. Risau nya! Malamnya pulak, aku selaku AJK makanan. Berat betul beban yang diletakkan di atas batu jemala patik. Harap-harap semuanya berjalan lancar. Wish me luck!

Pagi tadi berbual-bual la dengan rakan satu office. Tiba-tiba masuk bab sambung belajar PJJ. Salah seorang pegawai bagitahu dah boleh sambung belajar kalau dah ada pengalaman kerja minimum tiga tahun. Kira aku dah lepas la sebab aku dah ada hampir empat tahun pengalaman bekerja. Tiba-tiba ada salah seorang penolong pegawai berubah wajah yang drastik bila aku cakap nak sambung belajar. Sebab dia dah ada degree. Tak tahu lah kalau dia rasa aku bakal menjadi saingan dia. Bagi aku, menuntut ilmu tu tak semestinya untuk mengejar pangkat. Ia sekadar nak penuhkan ilmu di dada. Insya Allah, bila sampai waktu dan ketikanya, dengan keizinan Allah, aku akan belajar semula. Nobody know what lies ahead except Allah.

note : I bought an electric guitar. Will receive it by tomorrow, Insya Allah. :)

p/s - hari ni hari lahir arwah mak. Al-Fatihah.

No comments: