Wednesday, February 4, 2009

What's Luv?

aku xley tdo so aku terus on balik laptop & mula menaip.. tibe2 aku terfikir, pernahkah aku menyintai dan dicintai? aku x pasti.. aku pernah menyintai seseorang tp itu dulu.. empat tahun yg lampau.. aku masih ingat raut wajahnya.. tp yg pasti aku tahu Allah menyayangi aku.. kerana Dia sering memakbulkan doa aku.. sering membantu aku sewaktu susah.. jika dulu mungkin aku agak liat untuk cukupkan solat 5 waktu, tp kini alhamdulillah, aku xpernah lupa utk sujud padamu..

cinta pada yang esa.. cinta ini menjamin kita ke syurga.. sesungguhnya menyintai Allah lebih membuatkan aku mengenal erti hidup.. mungkin kalian semua terkejut jika aku bilang yang aku tidak pernah ke disko atau yg seangkatan dengannya namun itulah hakikatnya.. bila aku tergerak utk melakukan sesuatu, wajah abah & mak selalu bermain di mata seolah-olah aku sentiasa diperhatikan..

cinta pada mak & abah adalah cinta abadi.. aku sgt gumbira karena mak sudi mengandungkan aku dan sanggup berperang nyawa utk membenarkan aku melihat dunia.. sewaktu mak melahirkan aku dulu, die pernah berkata melahirkan aku sgt sukar.. aku tidak mahu keluar.. uriku juga.. mak bertarung nyawa bila uri aku tidak keluar.. mak terpaksa minum cuka utk mengeluarkannya.. kini, aku mengerti betapa sakitnya melahirkan anak.. tapi kenapa aku faham setelah mak sudah tiada?

*tears drop*

cinta pada adik beradik aku.. aku sgt2 sayang adik beradik aku.. aku ingin sekali mendakap erat insan bernama abang.. aku merindui dirinya yg dulu! sungguh!! masa sudah merubah segalanya.. dan aku perlu akur dengan perubahan ini.. aku pernah menangis sewaktu bermimpi abangku ditimpa musibah, bila aku terjaga, aku benar2 menangis! aku sayang kakak aku.. die mengerti diri aku..

cinta pada teman2.. aku bersyukur karena dikurniakan teman2 yg terbaik.. mereka faham diri aku.. aku pernah menangis karena mereka! dan aku juga tertawa karena mereka.. aku xbisa membayangkan hidup tanpa mereka.. dunia amat sepi tanpa gelak & tawa mereka!

cinta pada lelaki.. aku bukanlah pencinta wanita! itu pasti! perenggan yang ini tak bisa aku teruskan karena aku belum punya kekasih hati! he he he!

No comments: