Wednesday, June 15, 2011

Entri Pendek Yang Tak Berapa Nak Pendek

Hai. Aku telah selamat tiba di LCCT, KL dari Hong Kong pada 11 Jun 2011 jam 1 pagi. Tiba di rumah jam 7.30 pagi. Penat tak hilang lagi. Sebab tu takde kudrat nak update blog. Gambar pun tak copy lagi. Tengah malas nak bercerita. Aku cuma transfer 1 je gambar dalam laptop aku ni. Yang lain semua dalam memory card lagi. Pengalaman sepanjang lawatan ini akan aku manfaatkan sebaik mungkin. Scene paling tak boleh blah adalah sewaktu aku menawar harga barang menggunakan bahasa Mandarin. Scene paling menyayat hati bila lebih dari lima orang Cina cakap aku cantik. Tak percaya? Ini serius ok. Tolong la percaya. Aku tak pasti sama ada mereka tak pakai cermin mata atau rabun ayam tapi tolong la percaya. Kali ni aje. Ok?


Ni lah satu-satunya gambar yang aku transfer kat laptop =D


Kat atas ni gambar aku dengan boyfriend baru. ok tipu. haha. Ni gambar aku dan driver bas masa kat Hong Kong. Aku berdialog dengan dia dalam bahasa Mandarin masa nak ambil gambar ni.

Aku : "Saya nak ambil gambar berdua dengan awak boleh tak?"

Dia : "Boleh"

Aku : "Awak ni hensem lah"

Dia : "Betul ke?"

Aku : Senyum sambil angguk dan terus naik bas.

Driver tu senyum sampai kitorang turun bas. haha. Tiba-tiba rasa saiko gila. Tiba-tiba suka taste yang macam chinese look. =D

nota : baru aku faham pepatah "hujan emas di negeri orang, hujan batu di negeri sendiri". Balik JB je aku terus cari nasi lemak dengan teh ais. Oh dem kembang tekak makan menu yang sama selama seminggu. Apa pun, Malaysia memang syurga makanan! Haa lagi satu, tadi aku timbang berat dah turun 3kg. Banyak sangat berjalan kaki masa kat sana. Fuuuhhh!

No comments: