Wednesday, June 1, 2011

Winding Road

Hari ini aku sangat stress. Tentang banyak perkara. First, aku kena siapkan kerja aku malam ni jugak sebab esok dateline. Aku dalam dilema antara nak siapkan kerja atau gi jamming. So, aku decide nak gi jamming. Mula-mula dah semangat gila nak nyanyi, berkobar-kobar siap print out chord dan lirik, tapi sebab lama sangat tunggu turn, nafsu nak nyanyi tu dah menurun. Berat ke nak tengok Aaron Aziz dan Siti Saleha kat tv3. Dah seminggu aku layan cerita Nora Elena ni. Best jugak. Oleh sebab kawan aku ajak jamming unplugged, aku gi jugak lepas abis cerita tu. Tapi, mood nyanyi tu dah takde. Tak taw nak nyanyi lagu apa. Walaupun guitaris yang main ni terer jugak goreng gitar, mood tu dah takde. Apa pun tak boleh. Tapi kan, aku rasa the best jamming yang aku pernah join adalah yang first time aku jamming. Sebab gitaris tu sangat sangat awesome bagi aku. That's my personal point of view la.

Aku balik sambil nyanyi sorang-sorang atas moto. haha. Suara aku tak sedap tapi aku enjoy. Tengah bawak moto tiba-tiba aku ternampak macam banyak orang berkerumun tepi jalan dekat MPJBT, aku cuba slow dan aku nampak ada moto eksiden. Moto dah dalam keadaan terbaring dan aku nampak ada orang terbaring dihempap moto tu. Shit. Aku rasa mati kot orang tu sebab tak gerak dan orang tak tolong angkat. Mungkin nak tunggu polis atau ambulans Demm. I shouldn't see it. Dah la aku ni penakut. Mau kaki aku menggeletar sampai rumah.

Sampai je rumah, abah bagitaw handphone aku masuk washing machine. Handphone abah cicir bulan lepas. Aku bagi la abah guna handphone dan simkad aku. Tak sempat lagi aku nak gi maxis centre untuk amik simkad nombor lama abah. Handphone aku dah siap kena wash dengan rinse. Dah wangi lagi kena softlan. Cuma tak sempat spin je sebab washing machine aku manual. Ahhh great.

Takde ke apa-apa benda yang boleh buat aku gembira saat ni? Ok fine. Aku nak gi main gitar. Nak buang stress jauh-jauh. Hopefully jap lagi aku dah ok. I'm so uncool today. Nak menjerit laaaaaaaaaaaaaaa! =(

No comments: