Monday, August 22, 2011

Loner

Aku rasa terharu gila bila suddenly ada orang call dan mesej cakap rindu kat aku. Tiba-tiba rasa diri ni dihargai sangat. Tiba-tiba rasa aku ada kawan yang sayang aku. Walaupun handphone aku penuh dengan nombor-nombor kawan, jarang sekali aku mesej mereka tanya khabar. Kalau dah tukar nombor pun aku tak taw. Berat betul tangan ni nak mesej atau call orang. Sebab aku tak kan buat begitu tanpa tujuan. Lagi la kalau ada incoming calls tanpa nama. Jarang sekali aku angkat.

Aku dah lama perasan yang aku ni lonely girl. Rutin aku sama ada tengok tv, main gitar, surf internet, tidur. Sekali sekala aku layan adik aku main games. Sekarang tengah gila main angry birds rio. Kalau layan game ni, confirm besok ngantuk. Jarang sangat aku call orang tanya khabar apatah lagi mesej. Pehh paling malas. Unless kalau orang mesej, baru aku reply. Sampai bestfriend aku pernah sound, "Macam tak percaya je ko mesej aku. Susah nak dapat mesej ko"

Sentap jugak la ayat dia. Cis! Ye, aku malas nak taip. Keypad handphone pun macam dah mintak nyawa. Walaupun aku ada nombor orang yang minat, tak pernah pulak aku call atau mesej dia kalau takde tujuan. Even thought aku nak sangat taw dia kat mana, tengah buat apa. Tapi, sebab aku segan dan malu, tak ada kudrat nak tekan butang send. No wonder la kredit handphone aku banyak. hahaha.

Kepada kawan sekolah rendah, sekolah menengah, universiti, kawan kerja swasta, kawan kerja kerajaan, bukan aku tak ingat korang, aku seorang yang pemalas pemalu. Kalau rasa rindu, mesej-mesej la aku. Dapat mesej dari korang setahun sekali je. Tu pun masa birthday aku. Since ada facebook, lagi la kurang mesej kat handphone. Ye la, zaman dah berubah. Dunia dah maju.

*Rasanya perenggan di atas tu ditujukan untuk aku jugak sebab aku pun tak mesej orang. hahaha. Ok, time to change. I'll try my best to keep in touch with all my friends.

1 comment:

RedNema (-_-") said...

ahaha.
aku dah lame alami perasaan gini.
cume aku buat tak tau je.

sbb tu aku letak status ngarut2 kat fesbuk supaya orang tau aku masih idup. =D