Saturday, August 13, 2011

Malunya!

Selama tujuh tahun aku naik moto aku tu, ni pertama kali dalam hidup moto aku mati tengah jalan sebab minyak habis. Malu gila weyh. Serius aku memang tak ingat bila kali terakhir aku isi minyak sebab moto aku tu baru keluar dari bengkel. Kebiasaannya, bila minyak dah tinggal separuh tank, jarum dia dah tak boleh detect, means akan menghala ke E walaupun minyak ada lagi separuh. Macam mana aku boleh tak ingat langsung. Dah la termati enjin tengah jalan. Malu! Malu! Malu! *tutup muka* Nasib baik ada orang yang sudi membantu di kala aku dalam kesusahan. Terima kasih Encik Awesome! Once again, you save my day. From the deep inside my heart, I want to thank you for good things you've done to me. Jazakallahu khairan. Nasib baik ada yang belum balik lagi. Kalau tak, tak taw la camne aku nak tolak moto tu ke stesen minyak berhampiran. Ada jugak kang yang menangis sambil tolak moto. T_T

Harini ada buat bubur lambuk lagi kat office dan seperti biasa, kami berkumpul lagi di hari yang mulia ini. Alhamdulillah semuanya berjalan lancar. Cuma aku macam terasa ada orang terlanggar belakang aku masa tengah bungkus bubur lambuk. Tapi aku tak pusing tengok siapa sebab aku mamai baru bangun tidur dan aku malu sebab aku rasa macam lelaki berdasarkan molekul-molekul yang padat sewaktu perlanggaran terjadi. hahaha. Tolong la jangan cakap awak yang terlanggar saya. Nasib baik saya tak termasuk dalam periuk.

Masa tengah rebus daging, ada seorang senior tanya aku

Senior : Apa yang paling best kat dunia ni?
Aku : Perempuan?
Senior : Perempuan buat apa. Tak guna.
Aku : Habis tu?
Senior : Ada tiga perkara yang paling best dalam dunia ni. Yang pertama MAKAN daging. Yang kedua TIDUR atas daging. Yang ketiga MASUK dalam daging.
Aku : *speechless*

Apa kes melucah dengan aku di bulan puasa dalam bulan ramadhan. Kejam.

1 comment:

joyah sepot said...

adoiii...tlglah lempang senior ko tu...hahahaha