Tuesday, February 28, 2012

Sayangku Merajuk

Semalam aku join aerobik kat office. Sejam je tapi peluh mencurah-curah setengah baldi agaknya. Tapi peluhnya tak boleh lawan last week punya. Gila masam. Macam dah 10 tahun tak pernah bersenam. Hahaha. Aku pun pening bau diri sendiri. Tu belum kira lagi aku tunggang scooter balik rumah. Nasib la siapa yang follow belakang scooter aku. Kalau ada yang sesak nafas, aku tak nak bertanggungjawab. Siapa suruh follow belakang aku. Hahaha. Balik rumah tiba-tiba perut krem. Mak aih, deritanya rasa. Kenapa la kejang kat perut. Adakah tu tandanya, perut sudah membina otot ala-ala six packs? Muahaha.

Sejak tiga empat hari ni, handphone aku mula menunjukkan belangnya. Bukan belang apa, suka-suka dia je asyik mati-mati. Rupanya baru aku sedar dah 4 tahun 2 bulan 26 hari aku pakai handphone ni dan tak pernah tukar bateri. Memang patut lah aku tukar bateri baru. Nak beli handphone baru tapi ada komitmen lain. Nanti lah. Ada rezeki lebih baru beli. Tadi baru beli bateri baru untuk handphone aku. Bateri original Sony Ericsson. RM90. *hidung keluar darah* Warranty 6 bulan. Thank you Abang sebab tolong belikan. Aku bukannya tahu sangat jalan kat Taman Molek tu. Kenapa aku beli yang original? Sebab aku nak pakai handphone tu lagi 4 tahun 2 bulan 26 hari. Hehe. Bukan kedekut. Aku sangat suka handphone flip. 4 tahun lepas, ni lah handphone idaman aku yang aku beli dengan duit sendiri. Apa pun, besok dah boleh guna bateri baru. Yayy!

Dipetik dari laman web Alaf21

What else? Haa. Aku baru je habis baca novel 'Sayangku Merajuk' oleh Ayu Emelda. Nice story. Cepat jugak aku habiskan sebab sifat ingin tahu tu membuak-buak. Kisahnya pasal rumah tangga yang tak direstui oleh keluarga, rajuk seorang isteri kepada suami, tanggungjawab dalam rumah tangga, anak-anak yang perlukan perhatian ibu dan ayah, isu kekeluargaan, persahabatan, cinta, ego, dendam, penyesalan, kematian. Fuhhh, kalau aku cerita nanti dah tak syok la kan. Tapi, worth it la baca. Everything happens for a reason. Bila seseorang tu ditimpa masalah, apa tindakan yang perlu dibuat? Cuba selesaikan atau pun berdiam diri tanpa ada jalan penyelesaian. Kita yang buat pilihan dan diri kita sendiri yang tentukan. Ingat, jangan biarkan hidup anda diselubungi misteri. Anda mampu mengubahnya. Ok dah merepek. Nak pergi tidur. Selamat malam. Assalamualaikum =)

No comments: