Friday, February 24, 2012

Teanjat Gigirl

Malam semalam, aku balik lambat. Siapkan kerja sikit. Aku parking scooter aku kat belakang bangunan office. Kebetulan masa kat parking, aku tengah mesej kawan, masa tengah fikir nak taip apa tiba-tiba aku terpandang kelibat hitam lalu dekat pintu. Belakang bangunan tu gelap. Cuma ada lampu jalan yang dilindungi oleh pokok besar yang bergoyang-goyang dahannya *jantung berdegup kencang masa tu* dan lampu di dalam bangunan. Mata aku ni gatal pulak tertengok kelibat tu. Aku punya terkejut tengok kelibat tu sampai terlompat. Siot gila! Kelibat pelajar antarabangsa berkulit gelap memakai baju warna putih. Aku syak dia baru keluar dari surau lelaki. Apa kes dia lalu kat belakang gelap-gelap ni? Bila dia nampak aku terkejut beruk, dia bagi salam dan cakap sorry. Confirm manusia la kan. Aku takut jugak sebenarnya. Aku pun dah terlupa nak taip mesej apa. Dari office sampai depan pintu rumah, degupan jantung aku masih kencang. Cisss! Kau buat hatiku bergoncang. Hampeh!

No comments: