Sunday, April 29, 2012

Retreat Yourself

Kawan aku pernah kata, lelaki ni fitrah nya adalah gigih mengumpul dan menyimpan wang manakala wanita pula berbelanja sampai lebam. Shopping tu adalah perkara normal bagi seorang wanita kerana wanita dikurniakan 9 nafsu 1 akal berbeza dengan lelaki yang mempunyai 9 akal 1 nafsu. Jumaat lepas, aku  pergi butik Ariani dengan kawan-kawan. Tak tahu pun ada mega sale sampai 30 April 2012. Gila sesak kat dalam tu. Lokasinya di Taman Tampoi Indah. Muka aku macam nak nangis bila tak jumpa kawan-kawan aku dalam butik tu. Standard la. Muka aku memang pesen macam tu kalau kawan-kawan hilang. Nasib baik aku tak pergi kaunter dan cakap "Perhatian, kawan-kawan hilang. Tolong carikan." Hehe.

Dan akhirnya, aku telah menyambar 3 tudung Ariani. Telan air liur juga la nak bayar. Siap cakap kat kawan aku "Hujung bulan ni, saya makan tudung" Haha. Tak pe lah. Bila lagi nak manjakan diri dengan barang yang baik dan berkualiti. Materialnya memang high quality la. Insya Allah boleh tahan lama kalau dry cleaning. Telan air liur lagi. Kejadah nya nak dry cleaning. Cuci pakai tangan sudah. Aku bukan orang kaya. Silap hari bulan, tudung aku ada orang tolong simpankan kat rumah dia kalau aku jemur kat luar rumah. Cis. Tiba-tiba rasa sedih. Ada orang terambil tudung aku masa kenduri hari tu. Aku syak dia tak sengaja terambil. Aku sayang bukan sebab tudungnya tapi sebab brooch yang ada kat tudung tu. Dah la hadiah hari lahir. Sedih. 14 kali aku minta mak tiri aku carikan. Sayang wooo. Sob sob sob. *Kemurungan jap*

Oleh sebab aku tengah rajin nak kemas semua tudung kat rumah, aku snap gambar koleksi tudung-tudung aku. Ni belum masuk yang tengah cuci. Tadaaa!

Koleksi Tudung & Shawl
First time beli tudung Ariani
Tudung Ariani Aku. Weee~


On the way nak balik ke office, tiba-tiba aku macam baru tersedar sesuatu. Sejak bila aku layan tudung Ariani ni? Dari dulu aku memang dah ada mindset, "tak mampu nak beli tudung mahal". Brand Ariani, Fareeda, Pearl Haya, Munawarah dan banyak lagi. Beratus ringgit kot sehelai. Tapi Alhamdulillah. Dapat juga merasa akhirnya. Berkat usaha dan kegigihan. Cewah. Ayat tak boleh blah. Geli mat! Haha.

No comments: