Friday, April 20, 2012

What A Day

Aku sangat excited hari ni. Dari pagi sampai ke petang. Mood aku memang sangat baik. Pagi tadi aku pergi Program Membudayakan Al-Quran yang dianjurkan oleh Badan Kebajikan Jabatan aku. Alhamdulillah dapat memperbaiki cara bacaan dan mendalami ilmu tajwid. Paling best dapat dengar semua staf lelaki membaca surah Lazim. Suara lelaki hensem itu sangat sedap. Bertaranum tu. Alhamdulillah. Nampak lah cahaya keimanan dalam diri dia.

Balik dari program tu, aku singgah pejabat am untuk check pigeon hole. Menunggu parcel yang tak sampai-sampai lagi. Tiba-tiba kerani panggil aku. Bagi sesuatu. Bila aku baca, terus senyum. Alhamdulillah. Surat Tawaran Opsyen Skim Pencen. Aku masuk office. Baca dan fahami isi surat. Fotostat IC dan print penyata KWSP online. Sign apa yang patut. 10 minit. Aku kembali ke pejabat am. Fuuuhhh. Perkara baik tak bagus kalau dilengah-lengahkan. Masa nak hantar balik surat opsyen, parcel aku pun tiba di pejabat am. Yayy! Excited! Sebelum balik ke office, kerani suruh pesan pada kawan-kawan yang dapat opsyen macam aku untuk jumpa dia.

Aku terus ke office kawan aku nak bagitahu tapi dia takde. Boss dia ada la. Terus boss dia panggil aku. Berdebar pulak. Ceh. Tipu je. Boss dia sangat cool. Dia nak pass baju kurung aku yang dah siap dijahit. Yayy! Baju bridesmaid aku dah siap. Teruja nya! Dah fitting. Sukaaaaaa! Kenapa hari ini sangat best? Terima kasih Allah. This is the best feeling.

Masa rehat, officemate semua ke rumah kawan aku yang baru lepas bersalin. Kecik je anak dia. 2.4kg beratnya. Nak pegang pun takut sebab kecik. Aku bagi suggestion nama anak dia "Ammar". Tak tahu la dia nak letak nama apa sebab belum daftarkan lagi. Balik office, aku lunch KFC dengan kawan-kawan. Lepas tu, tolong tampal nama pada kad kahwin bakal pengantin. Oh my! Aku sangat teruja. Bila la aku nak kasi kad jemputan aku kat kawan-kawan pulak? *merenung siling*

Oleh sebab aku takde mood nak buat coding, aku balik rumah awal hari ni. On the way nak sampai rumah, hampir kemalangan. Ada motosikal buat u-turn sampai nak langgar aku. Bodoh betul. Nasib baik aku sempat elak ke kiri sambil tekan hon lama-lama. Geramnya! Kalau tadi tak sempat elak, tak pasal-pasal je accident. Pastu tak boleh pergi holiday. Marah ni. Arrghhh! Lepas tu aku pandang dia, dia cuma hon dan tengok aku. Aku buat muka serius sambil menjeling tajam setajam mata pedang ke arahnya. Ceh. Menyampah pun ada.

Bila fikir balik, terus dah takde mood nak menaip. Marah nya. Nasib baik tak accident tadi. Terima kasih Allah kerana melindungi aku. Alhamdulillah.

No comments: