Monday, August 3, 2009

Arnab Is Satay

aku duduk di bilik bersama adik. aku ajak dia berbual. tanya dia soalan matematik. aku bagi soalan standard tadika. mestilah senang. dia dapat jawab semuanya dengan betul. aku suruh pula dia translate haiwan daripada Bahasa Melayu ke Bahasa Inggeris.

aku : kucing?

adik : cat.

aku : anjing?

adik : dog.

aku : katak?

adik : frog.

aku : arnab?

adik : satay!

aku : salah lah. arnab dalam Bahasa Inggeris rabbit.

adik : abah cakap satay. kak nana, bila nak sembelih arnab u buat satay?

aku : (tergamam)

Chenta Hati Saya

arnabku, BERTAHANLAH!

11 comments:

miss oren said...

satay arnab?cam sedap jer

♠ y.a.n.i.e putrajaya ♠ said...

** kalau dah siap bahan2 nak wat satay arnab itu...
jgn lupa menjemput ku

hahhahhaha...**

khairi yusof said...

goreng pon soDAppPP!!kih3B-)

Liliyuli said...

arnab panggang...pergh!

boe~ said...

aku baru kehilangan dua ekor arnab. terlepas lari. nyel dan adik nyel. kalian tetap dalam ingatan

Kuwe said...

udah masak harap bagi sini sikit,mcm bestt

Anonymous said...

hahahahha...
satay arnab!!!
yum3...
kasi die mkn byk2...
biar die gemok br leh sembelih....

nuyuljana said...

miss oren - hehe. satay kambing lg sedap kot.

yanie - ceh!

krie - jangan!

lili - xsanggup nak bayangkan -_-" hahaha

boe - ciannya. aku pun takut nak lepaskan skrg sbb die dah lari laju.

kuwe - hahaha.

nuyuljana said...

anonymous - amboi2. banyak cantik!!

aloy_paradoks said...

nak minyak gamat sepuluh...

bokbon said...

itu arnab betul ke patung arnab? heh..he..