Wednesday, November 2, 2011

Salah Nama

Aku masih di office. Baiki error sebelum bengkel modul aku hari Jumaat ni. Oleh sebab aku stay back, bos aku belanja burger. Bukan burger McD. Burger delivery. Beli kat Meranti. So, bos aku bagi nombor handphone aku kat delivery tu. Kebetulan aku tengah solat, ada call masuk. Officemate sebelah aku tengok handphone aku tapi tak sempat angkat. Terpapar nombornya. Means bukan dalam contact list aku. Seminit lepas call, nombor tu sms aku. Sms nya berbunyi begini "AWK BUAT APA ITU" tapi aku tak reply sebab aku tak tahu siapa. Bunyi macam orang Nepal pun ada. Cis, entah siapa la. Aku tak berminat nak tahu.

Selang lima minit lepas tu, ada call masuk lagi. Terpapar nombor lain pulak. Aku angkat.

Gadis : "Hello, ni Diyana ke?
Aku : "Bukan."
Gadis : "Yana ke?"
Aku : "Bukan."
Gadis : Diam
Aku : Diam juga.
Gadis : "Ni yang order burger ke?"
Aku : "Haa.. Ye saya.
Gadis : "Saya dah kat foyer."
Aku : "Owh ok. Saya turun sekarang."

Haha. Lain kali sebut nama aku betul-betul. Tak pasal-pasal dapat layanan dingin dari aku.

No comments: