Saturday, June 16, 2012

First Time

Semalam first time aku main ukulele. Interval of notes, mode, degree, resolved, tension, flat, sharp, major, minor. Ni basic yang kawan aku ajar. Apa yang paling aku tak boleh lupa, dalam interval tu, dia ada tanya aku soalan dan aku jawab E# (bunyi nya E sharp). Dia gelakkan aku. Dia kata "hah? E# susu? Mana ada E#. Hahaha" Kejam dan keji punya perangai. Aku budak baru belajar. Mana la taw tu semua. For your information, takde chord B# dan E# ye kawan-kawan. Jangan sampai kena gelak macam aku. Anyway, thanks sebab ajar aku. Really appreciate it.

Lepas tu lepak-lepak makan makanan arab. kabsa chicken. ni maksudnya ayamnya dicampur dengan nasi. Kalau mandi chicken maksudnya ayam tu diasingkan dengan nasi. Google la sendiri. Aku takde mood nak cari gambar sekarang ni. Semalam first time aku minum air barbican. Sebelum ni selalu juga dengar pasal air ni. Akhirnya dapat juga aku merasa. Perisa peach dan apple. Botolnya kaca dan penutupnya pakai ceper. Taw ceper tak? Zaman sekolah rendah dulu memang selalu main. Dan semalam aku main ceper lepas 12 tahun tak pernah main! Gila awesome ok malam tadi. Talk about lot of things. Rasa relieve sangat lepas penat bekerja. Hilang semua stress.

Satu perkara yang anda perlu taw tentang aku. Aku paling tak suka dipaksa. Tak kisah la dipaksa dari segi apa pun. Baik keluarga, kawan atau sesiapa. Lagi-lagi kena paksa buat benda yang aku tak suka. Aku boleh jadi rebel dan anda boleh lihat the other side of me. The bad one. I can be a good friend and I could be very MEAN. So, jangan sampai aku jadi yang MEAN punya version sebab aku boleh jadi sangat outspoken and speak frankly. I bet you won't like it. Penat taw nak jaga hati semua orang. Kadang-kadang kita terpaksa berdepan dengan orang yang kita tak suka. Bila itu berlaku, aku cuma motivate diri aku supaya belajar untuk sukakan dia. Bagi aku, tak kan takde sekelumit kebaikan langsung yang ada dalam dirinya. Takkan nampak yang tak baik je kan dalam diri dia. So, think positive je lah. Aku prefer untuk buat sesuatu atas kehendak dan kerelaan hati aku. Dari situ datangnya ikhlas. Ye dak?

Ok lah. Kedai secret recipe pun dah bukak. Nak pergi beli kek untuk kakak aku. Hari ni hari lahirnya. Yayy! Happy birthday akak. Semoga panjang umur, murah rezeki dan cepat kahwin. I nak anak saudara perempuan. Dah 3 orang hero je ni. Apa cerita? Hehe. I love you, sister!

1 comment:

RedNema (-_-") said...

kau dipaksa aku terpaksa - scan
wakakaka