Thursday, June 21, 2012

Oh Tupai

Pagi ni aku jumpa tupai kat office. Selalunya aku jumpa tupai berlari dan melompat atas pokok waktu petang-petang. Suka tengok tupai berlari dengan riang. Hati aku akan jadi auto gembira. Serius! Lagi-lagi tengok 2 ekor tupai sedang bahagia berkejar-kejaran. Macam dalam cerita Ice Edge la pulak. Teringin sangat nak pegang dan belai tupai tu tapi tak pernah dapat.

Hari ni aku dapat pegang tupai tapi yang dah mati punya. Jumpa kat atas jalan raya. Baru mati kena langgar. Badan tupai tu masih lembut dan hangat. Bukan aku yang langgar. Sila la percaya. Aku sayang haiwan lagi-lagi yang comel macam sugar glide, tupai, kucing, beruang kolar, panda. Eh makin lama makin besar pula haiwannya. Comel kan haiwan yang berbulu lembut macam tu. Geramnya.

Tupai tu telah selamat ditanam oleh officemate aku. Alhamdulillah. Terima kasih di atas kebaikan kamu. Semoga Allah mempermudahkan segala urusan kamu. Berakhirnya riwayat seekor tupai. Oh my, tiba-tiba rindu kucing aku yang mati tahun lepas. I miss you Badai. =(

nota : Sejak kucing aku mati tahun lepas, aku dah tak ada haiwan kesayangan lagi sebab aku tak sanggup meratapi pemergian haiwan kesayangan.

*Mood tengah sedih tiba-tiba jadi auto happy bila dengar lagu Big Bang - Blue kat radio. Cis! Lagu ni spoil mood sedih aku. But, I really love this song. So inspiring!*

No comments: