Saturday, May 16, 2009

#Hari Guru

Peringatan : entri ini aku gunakan kata ganti diri "saya" kerana menunjukkan perasaan hormat kepada bekas guru-guru aku. gila apa nak guna aku ko! heh!

pertama sekali, saya dengan amat berbesar hati ingin mengucapkan selamat hari guru buat semua insan yang bergelar guru. terima kasih yang tak terhingga kepada kalian atas jasa yang tak terhitung banyaknya dalam mendidik saya sehingga menjadi manusia yang berguna kepada agama, bangsa dan negara. dengan wujudnya komuniti guru ini telah membimbing saya sehingga pandai membaca, mengira, mengira, mencipta puisi yang puitis, mengenal sejarah, fasih membaca Al-Quran, mengenal dan mahir menggunakan alat teknologi terkini dan tidak lupa menggunakan bahan-bahan sains seperti penunu bunsen, mikroskop dan jam randik. hee~

saya amat bersyukur kerana sewaktu sekolah, saya adalah pelajar yang sangat aktif bergiat dalam bidang seni, sukan mahupun akademik. tidak hairan lah jika semua guru yang saya hubungi tadi masih mengenali nama saya. saya amat gembira kerana guru masih menyimpan saya dalam hati mereka. arigato!

saya titipkan lagu ini untuk semua guru.

Happy Teacher's Day!

here we are again
to celebrate this special day
thanking all the teachers
who sacrifices for us

through pain and shedded tears
and never ending lectures
through thick or thin no matter what
they've given us the best!

c/o confident and dicipline
the nation best "lao tze"
they yelled they scold
but keep in mind
they do it for our good

the medicine of all heartache
and mend of broken heart
the warmth and help
we get each day
it's enough to tell they care.

song & lyric by : yeoh li-ann a.k.a bobo (x-smkk koir teacher)

bigfoot note : to mrs bobo, congrats for the pregnant news! i'm really happy for u. luv u so much bah! XD

last but not least, i wanna apologize for any mistake i've made. please forgive me. without your guidance, i'm useless! thank you. terima kasih. xie xie. kamsa hamnida. arigatou gozaimasu. shukran jazilan.

Fin.

No comments: