Friday, May 8, 2009

Ragut Beg Nyawa Melayang!

kes ragut semakin menjadi-jadi saban hari. tiga orang mangsa berlainan lokasi telah menjadi korban angkara peragut yang tidak berperikemanusiaan dalam tempoh 48 jam. apa sudah tiada kerja halal lagi ke di Malaysia ni?

apa perlu kita panggil wonderpets untuk selesaikan masalah ini? oh, tidak! ini serius. sila berwaspada. jangan sampai anda menjadi mangsa seterusnya.

  • jangan pakai beg silang, pouch bag atau letak beg dalam bakul bagi penunggang motosikal - tolonglah jangan degil.
  • jangan pakai barang kemas macam mami jarum - aku taw la ko kaya. mau mati ka?
  • bagi pejalan kaki, sila jalan bertentangan arus kenderaan - cara camni boleh nampak kalau ada tindakan mencurigakan
  • jangan tayang wang tunai pada orang lain - orang macam ni la peragut sayang
kepada mereka yang baru bercita-cita mau jadi peragut, fikirlah apa perasaan anda bila ahli keluarga anda diragut. jangan sampai aku suruh blogger terkenal tendang rusuk ko!

3 comments:

zairi said...

dah macam2 hal malaysia skang ni punya perangai.peragut dah satu hal punya kes.mat rempit pun satu hal jugak biol nya.diorang tu memang dah x bleh nak kawal dah.bodoh x sekolah agama diorang tu.jangan sampai kena kat ahli keluarga aku cukup la.mintak di jauhkan malapetaka tu. tapi orang2 tua yang x sedar diri yang pangkat dato'2, menteri2, pembesar2, raja2 yang ada akal cerdik pandai tu lagi la mangkok tingkat punya perangai. dalam parlimen pun bertumbuk2 macam budak2. diorang pun sama kurang la ngan perangai peragut & mat rempit tadi.ada kluar dalam 360?jangan harap!!

BudAk hijAu said...

i hate peraggut!
kes aku kt mhkamah pon sb ragut la...sengal tol!!

nuyuljana said...

zairi - sangat betol bro!

budak hijau - next time hati2. lu bela hantu la bole kasi cekik peragut tuh. :)