Monday, January 16, 2012

Nombor Sambungan

Dah tiga hari pakej batuk-selesema-sakit tekak menyerang. Belum ada tanda-tanda nak sembuh. Namun, aku gagahkan jua diri ke office. Dengan bersuara garau macam lelaki. Haha. Hari ni aku nak share satu cerita. Pagi tadi ada call dari user sistem. Aku gelarkan dia caller A. Dia call tanya pasal sistem. Dan dia tinggalkan nombor extension bilik dia untuk aku hubungi. 5 minit kemudian, aku call nombor extension tadi untuk bercakap dengan caller A.

Aku : "Hello, boleh saya bercakap dengan caller A?"
Caller B : "Caller A takde kat sini"
Aku : "Boleh panggilkan dia tak?"
Caller B : "Camne nak panggil. Jauh ni" *ada nada tahan ketawa*
Aku : "Boleh tak saya dapatkan nombor extension caller A?"
Caller B : "Ok" *nombor extension caller A diberikan*

Suara caller B tu agak familiar. Aku dah boleh agak siapa. No wonder la dia macam nak ketawa. Aku mintak tolong panggilkan caller A sedangkan bilik caller A dan caller B adalah lebih kurang selang 20 bilik jauhnya. Jenuh caller A nak berlari ke bilik caller B. Yang aku dok fikir dari pagi tadi adalah adakah caller A tersilap sebut nombor extension atau aku yang tersilap tulis? Kalau tersilap tulis, ni adalah kes salah call aku yang pertama. Oh lupa nak beritahu. Caller A dan caller B berada dalam bangunan yang sama dengan aku. Petangnya, caller C pulak call tanya pasal sistem. Caller A, B dan C adalah kawan rapat. Nombor extension aku jadi hangat pulak hari ni. Aku jadi nervous tiba-tiba. Hahaha. Ok dah start perasan. lalala~

Dan paling best sekali aku nak bagitaw, aku tertinggal ubat kat office. Cisss!

No comments: