Sunday, January 8, 2012

Tahniah

Semalam aku tidur rumah kawan sebab kawan induksi aku nikah. Tahniah buat Norlin dan Fairus Subari. Balik dari majlis nikah aku dan kawan-kawan pergi karok. Yayy! Actually salah seorang kawan aku ni nak fly ke US next week. So kira hang out dengan dia for the last time before she leave la. I'm gonna miss you, Ayen! Have a great moment there. Jangan sedih sebab kau pergi seorang diri. You'll meet lots of people there. Kau bertuah sebab dapat pergi sana. Aku tak taw la bila dapat pergi.

Tengahari tadi aku pergi majlis resepsi kawan aku. Jumpa ramai staf UTM sebab pengantin memang dua-dua staf UTM. Family pengantin pun sporting. Pengantin perempuan bersanding di hari lahir dia. Cool! Balik dari majlis, kami singgah solat di masjid UTM. Aku sangat teruja sebab ni kali pertama aku solat kat situ. Rasa tenang sangat. Ada satu perasaan yang sukar aku nak gambarkan but it's a good sign la. Alhamdulillah.

Balik rumah dah petang. Aku tertidur dari petang sampai pukul 9 malam tadi. Tu pun sebab Abah call. Abah bagitaw dia tidur rumah sedara. Ada majlis pertunangan. Aku jawab call dalam keadaan mamai yang teramat. Abah pesan jangan lupa kunci pintu. Kalau ada apa-apa call Abah. Sweet kan? Time tu aku rasa macam aku kanak-kanak umur 7 tahun. Rasa nak nangis sebab kena tinggal kat rumah sorang-sorang. Rumah gelap gila. Aku mesej kakak dan dia suruh aku tidur rumah Abang. Bila aku dah sedar dari tidur sepenuhnya, baru aku boleh fikir dengan waras. Apa kes aku nak sedih. Macam la tak biasa tidur sorang-sorang. Hahaha. Senyum sendiri. Semalam aku tak balik rumah, malam ni semua orang pulak tak balik rumah. Karma ke ni weyh? Adehhh!

Aku layan tengok tv sorang-sorang. Tiba-tiba keluar iklan movie seram "Sesuatu Yang Tertinggal". Terus jantung ni berdebar-debar kencang. Siot betul la iklan ni. Nervous pulak tiba-tiba. Tutup tv. Layan gitar lagi bagus. Sekarang ni tengah layan lagu Carta Hati by Najwa Latif. Nice melody. Sukaaa!


No comments: