Thursday, October 4, 2012

Kasut

Lunch hour tadi aku pergi Jusco. Memang dah set dalam kepala list yang nak dibeli. Barang toiletries dan barang kereta. Semuanya dah beli. Tapi, camne boleh terbeli 2 kasut ni. Aku ulang. 2 kasut sedangkan takde pun dalam list yang nak dibeli. Haih. Kalau dah namanya perempuan, memang tak akan ikut list bulat-bulat. HAHA.

Dalam hati aku bermonolog; "Jana, hujung bulan ni kau makan kasut-kasut tu ok?"

Tapi, aku sangat gembira sebab salah satu kasut tu boria dengan best friend aku. Design dan colour sama. Saiz je berbeza. Dia saiz 42, aku saiz 41. Tapi ingin aku jelaskan, walaupun saiz kasutnya 42, orang nya jauh jauh jauh lebih kurus dari aku. Saiz kaki dia je besar. HAHA. Tiba-tiba teringat masa zaman belajar kat universiti pun ada beli kasut sama dengan best friend. Best feeling ok. We don't remember days, we remember moments! Semoga dia akan selalu dengan aku. Oh lupa. Dia lebih tua lebih kurang 10 tahun dari aku tapi kami memang ngam.

Kita tidak dilahirkan seibu dan sebapa, tapi Allah dah tuliskan nama kamu menjadi orang yang sentiasa menenangkan jiwa ku! Mungkin ada sebab kenapa Allah belum mempertemukan jodohku. Allah telah beri orang-orang yang terbaik di sekelilingku yang mampu menceriakan hariku tanpa aku sedari. Kita bertemu dengan izinNya dan kita berpisah dengan izinNya juga. Terima kasih kerana menjadi kakak ku. Sayang kamu, Kak Suraya!

No comments: