Monday, October 8, 2012

Stats

Pertama sekali, aku nak ucapkan terima kasih kepada mereka yang selalu singgah di blog aku. Baca entri yang aku taip secara random. Aku tak mengharap pun ada orang nak komen. Kalau rasa nak komen, sila lah. Kalau tak nak, it's ok. 4 tahun menjadi blogger membuat aku sayangkan bahasa sendiri. Menaip bahasa Melayu menggunakan patah perkataan yang betul tanpa ada short form. Taip entri ni bukan macam taip sms atau twitter yang ada had aksara. It's unlimited. Bezanya ada orang baca dengan tak aje. Cuma aku tak berapa gemar baca blog yang tulis short form. Kadang-kadang guna short form yang gila short sampai aku tak faham. Tapi kalau nak jugak tulis short form, sila kan. Tak ada menjadi kesalahan pun. Itu hak masing-masing.

Kenapa aku tak private blog? Sebab tak ada apa yang perlu aku sembunyikan. Apa yang aku taip datang dari hati. Kalau ada yang tak boleh terima, boleh jumpa bincang. Kalau dah baca, tak payah la pulak nak hebah-hebahkan. Aku tahu di antara kawan ada juga pengkhianat tapi tak apa. Senang cerita, kalau tak nak orang baca, tak payah tulis. Kalau nak tulis jugak tapi tak nak orang baca, private kan je blog. Habis cerita. Kalau takut di lambung ombak, jangan berumah di tepi pantai.

Sebenarnya tujuan utama aku tulis entri ini adalah untuk ucapkan terima kasih kerana baca entri aku walaupun most of it bukan berunsur ilmiah. Aku menaip based on experience. Pengalaman mengajar kita menjadi lebih dewasa. Haha. Cliché kan? Entri aku yang paling tinggi trafficnya adalah entri chord lagu Shila Amzah - Patah Seribu. Masa tu aku buat chord tu based on video Shila Amzah dalam YouTube sebab chord lagu ni belum ada dalam search engine Google lagi dan aku teramat minat dengan lagu tu. So, I made a move. It's kind of cool bila aku berjaya translate live performance music into chords. Tapi, sekarang ni dah tak berapa nak excited sebab takde kawan yang betul-betul minat main gitar. I just played it alone at home.


Terima kasih kerana memberikan aku semangat untuk terus berblogging. To those who read my blog directly from abroad, thank you very much for spending some of your precious time reading my blog. =)

No comments: