Saturday, October 6, 2012

Running Man

Aku sangat suka tengok Running Man. Salah satu variety show Korea. Currently dah episod 113 tapi aku baru tengok sampai episod 102. Mula-mula aku layan episod 84. Ada Big Bang dalam episod tu. Kebetulan, masa tu budak praktikal kat office aku pun ada yang gila korea. Kitorang share cerita korea. Aku ada copy Running episod 1 sampai 99. Episod 100 onwards kena tengok online sebab budak praktikal tu dah lama habis praktikal. Bulan 6 hari tu.

Ada apa dengan Running Man? Basicly, dia kena eliminate member untuk jadi pemenang pada setiap episod. Ada yang individual. Ada yang berkumpulan. Kerjanya memang berlari dan solve the riddle based on the hint given. Paling best setiap minggu ada pelakon, pelawak atau penyanyi korea. Since aku memang suka layan drama korea, memang suka la kan. Kalau orang yang tak pernah layan drama korea, mungkin cannot go with this variety show. Hadiah nya lumayan ok. Dapat wang tunai, emas tulen, dapat pergi oversea. Setakat ni Running Man dah pernah bersiaran di Thailand, China dan Hong Kong. And the rest dibuat di Korea.

Pada asalnya member Running Man ada 8 orang iaitu Yoo Jae Suk, Kim Jong Kook, Ha Dong Hoon (HaHa), Kang Gary, Ji Suk Jin, Lee Kwang Soo, Song Ji Hyo dan Song Joong Ki. Tapi akhirnya Song Joong Ki keluar sebab terikat dengan shooting drama. So, member yang tetap tinggal 7 orang.

Dari Kiri : Kwang Soo, Jong Kook, Jae Suk, Ji Hyo, Joong Ki, Suk Jin, HaHa & Gary
Setiap episod, artis yang dijemput adalah berbeza. Antara kumpulan yang pernah dijemput adalah ahli dalam kumpulan SNSD (Girl's Generation), KARA, T-Ara, 4 Minute, Miss A, 2PM, CNBlue, Super Junior dan ramai lagi.

The one who I love the most is HaHa. He's so cute, funny and gentleman. Juga digelar playboy dalam Running Man sebab bila tengok artis jemputan yang cantik, dia mesti akan cakap "Please be my last love". HAHAHA. I love you HaHa shi! Saranghaeyo!!

Ha Dong Hoon (HaHa)

No comments: