Tuesday, October 9, 2012

Tetamu Tak Diundang Yang Comel

Hari ini dalam sejarah. Ada tupai tersesat masuk office aku. Nasib baik ramai dah balik. Ada 4 orang je dalam office tu. Kebetulan aku nak balik. Nak berjalan tu terpandang ada benda gerak-gerak dekat tingkap. Tiba-tiba dia melompat. Terjerit kecil aku. Kalau terjerit besar bunyinya macam suara jantan. Miahaha. Teanjat gigirl. Aku tak takut pun dengan tupai. Aku sangat suka. Teringin sangat nak pegang, belai manja-manja tapi sayang, tupai tu tak jinak. Ada aksi berkejar-kejaran antara aku dan dia. Comel taw bila dia dah terperangkap dalam surau mini office aku. Dia pusing-pusing cari jalan keluar. End up, dia berjaya juga keluar. I wish I could have one. A very tame one. Sukanya!

Entah kenapa hari ni aku asyik lapar je. Makan nasi, buah, sandwich, lempeyek, popiah gulung. Nak kata tak baca doa, aku dah baca. Mengungah tak berhenti.

"Woi, kau dah kenapa? Kata nak diet?" kata hati.

Pandang siling buat-buat tak dengar apa hati kata.

No comments: