Thursday, October 20, 2011

Gym

Semalam aku pergi gym. Ye, gym bukan gymrama. Baru 3 minggu bukak kat Setia Tropika. Bayaran sekali masuk RM7.00. Masuk-masuk je memang lelaki la kan yang ramai. Tapi, aku kena ada keyakinan diri sebab azam memang nak turunkan berat badan. Lepas stretching, instructor suruh aku kayuh basikal gym. 20 minit. Non-stop aku buat. Hasilnya konsistensi nya cantik. Straight 4 titik dari mula sampai habis. Tapi masalahnya ni kaki, punggung dan yang sekawasan dengannya rasa semut-semut dan lenguh lepas 20 minit. Aku rehat 5 minit then dia suruh guna alat lain. Macam basikal tapi for the whole body. Aku tahan 2 minit je. Pastu aku rasa mabuk dan cramp tahap gaban. Surrender. Tapak kaki aku cramp tak ingat. Terpaksa aku bukak kasut dengan stokin. Lama jugak la aku stop sebab cramp tak hilang. Sementara menunggu hilang cramp, instructor tanya la pening ke tak. Aku cakap la pening. Dia cakap tu sebab gula dalam darah tinggi, kolestrol tinggi. Memang HBP aku tinggi pun. 149/84. Aku bagitaw dia yang aku tengah diet. Stop makan nasi dan banyak makan protein. Dia suggest jangan stop makan nasi. Makan tapi sedikit. Kalau malam, dia suruh aku makan roti. End up, dia suruh aku kayuh basikal yang first aku guna tadi selama 5 minit. Ok dah tamat. Kesimpulannya aku berada di gym tu 1 jam tapi aku bersenam it's around 25 minit je. Masa yang selebihnya tu cramp. ahahaha.

Sabtu lepas, aku pergi swimming dengan kawan jamming. Swimming 1 jam tapi tak lah cramp macam gi gym ni. Kesimpulannya, lebih baik aku swim dari pergi gym. At least peluh dalam air. Ni kat gym peluh banyak pastu lupa bawak tuala kecil. Masam siak! Cis!

No comments: