Sunday, October 23, 2011

Weekend Yang Awesome

Hari ni hari yang best buat aku. Pagi masak breakfast sama-sama dengan family. Makan semeja dan sembang-sembang. Tengok masing-masing ketawa dan enjoy themselves. Pastu adik aku si Firdaus tu rajin pulak harini. Sapu dan mop rumah. Wow. Kira aku off day la hari ni. Thank you Firdaus! Akak kasi satu kiss untuk hari ni. Muah! So, apa aktiviti yang aku buat hari ni? Jom kita bongkar diari artis. Haha. Bajet artis la konon. Cet!

So for the record, hari ni ada buat aerobic di rumah selama satu jam. Peserta terdiri daripada mak, kakak, adik dan aku. Abah? Abah tidur kat bilik. Ngelat eh!! Lepas aerobic, aku dengan akak kena bersiap-siap untuk temujanji bersama artis jugak. Aktiviti seterusnya, bowling. Main tiga game. Purata aku it's around 90++. Kira ok lah dari dulu sebab dulu purata 50 pun susah nak cecah. Haha. Tapi tak boleh lawan artis yang sorang tu. Purata dia 180++ *hidung keluar darah*

Aktiviti seterusnya adalah shopping. Since aku dah shopping menggila beberapa hari yang lepas, kira ni dah slow down seiring dengan baki yang ada dalam bank. Haha. Beli toiletries je. Kalau hujung bulan ni poket aku dah nazak, ada kemungkinan aku akan lunch makan beg, baju dan yang sewaktu dengannya. Tapi puas hati sebab aku beli banyak gila barang.

Tadi, abang aku datang. Dapatlah dinner ramai-ramai malam ni. Menu hari ni, bakso! Dapat lah aku menyakat anak sedara aku tu. Iqbal tengah suka kumpul barang-barang Angry Bird. Nak baju Angry Bird la. Beg Angry Bird la. Kebetulan kakak ipar aku tengah tunggu hari nak melahirkan. Aku saje tanya nama baby yang bakal dilahirkan. Tiba-tiba kakak aku cadangkan, Mohd Inggri Bird. Mengong! Satu rumah pecah dengan gelak tawa. Aku ada buku himpunan nama-nama Islam. Since nama anak sedara aku Iqbal, abang aku nak cari nama yang ada huruf 'Q'. So, aku cadangkan Iqram. Iqram Muhaimin or Iqram Muizzudin. Wah, tak sabar nak dapat anak sedara baru. Semoga dipermudahkan semuanya. Amin.

No comments: