Saturday, October 15, 2011

A Lesson To Remember

Ada satu cerita yang tak best berlaku dalam hidup aku bulan lepas. Aku berat hati nak cerita kat sini. Aku cuma kongsi dengan dua orang kawan rapat aku. Perkara yang membuatkan aku stress dan murung. Bila tengahari tadi, Rafi (bukan nama sebenar) ada tanya pasal hal tu, aku terkejut la jugak. Sebab orang yang tak berapa nak best tu dah jaja cerita pada orang lain walhal aku simpan sebagai rahsia. Shit bukan?

Aku tanya Rafi sama ada orang yang tak best tu ada cerita kat dia dan Rafi jawab ada. So, Rafi nak tahu dari side aku pulak. So, aku ceritakan perkara sebenar. Dan apa yang aku ceritakan ada certain part yang telah diputar belitkan oleh orang yang tak best tu. Aku rasa marah la jugak. Tapi, aku pasti Allah maha adil. Sesungguhnya aku berserah padaNya. Biarlah keburukan dia aku simpan dalam kocek aku. Aku taw mengaibkan orang lain itu tak baik.

I admit I make mistakes sometimes but I didn't cheat others. End up, you isolate yourself.

Moral of the story : Don't trust everybody. Maybe some of them will back-stab you.

I will start my diet immediately. Please support me. Don't let me fall.

No comments: