Wednesday, December 8, 2010

Insiden Sewaktu Servis Motor

whoa. what a tough day. dari pagi sampai petang aku training kerani fakulti. then petangnya main ping pong final. alhamdulillah aku johan. *clap hand* wee wuu~ oleh kerana dah penat, aku malas nak stay main ping pong macam selalu. so aku terus gerak balik sebelum maghrib. isi minyak jap kat shell. kalau sebelum ni, RM10 dapat 5.41L tp sekarang hanya 5.27. heh.

masa nak gerak balik tu aku rasa brek belakang macam dah tak best. aku gi bengkel tempat aku selalu servis scooter aku. macam biasa tukar minyak itam. pastu tukar lining brek belakang. 2 jam lebih gak aku tunggu tak siap2. pastu masa tunggu tu, ade lelaki india duduk depan aku. badan dia shaking sangat ketara. aku macam cuak jugak la honestly. aku rasa dia gian nak hisap dadah tapi motor die rosak plak. kejap2 menggigil. kalau menggigil macam mandi kul 5 pagi tu aku boleh terima la. ni menggigil macam orang tengah gerudi jalan. oh dem. ini sangat menakutkan.

so, aku decide nak tunggu kat luar bengkel je la. berdiri pun berdiri la. janji lelaki india tu tak apa2 kan aku. mau tibe2 dia rodok aku guna pisau ke apa ke. tak ke mati sia2. haih. lepas aku keluar bengkel tu, aku memang terus tak tengok dia tapi ramai orang dalam bengkel tu dah perasan la dia macam tak OK since dia shaking hardly. maybe dia dah tak tahan, terus mengamuk maki2 cakap melayu tak guna, bla3. dia mencarut kaw2 siap aku dengar dia ade sebut paria. adehhh. aku seram. aku tengok pomen betulkan moto dia lama gila. basuh kaberator la, gosok pakai kertas pasir la, cuci la. aku pun tak tahu sebenarnya.

lepas tunggu 2 jam lebih, baru scooter aku siap. penatnya. lapar. sekarang aku sangat penat. ok selamat malam.

fin.

2 comments:

dayah said...

:) nice

Kuwe said...

jenis parkinson ke apa benda? mabuk todi mungkin. heh.