Tuesday, July 19, 2011

Lawatan

Pagi tadi aku bangun seawal 5.30 pagi sebab harini nak ke UKM, Bangi. Bas bertolak pukul 7.15 pagi. Ngantok yang teramat dengan sejuk-sejuk naik moto pagi-pagi. Sejuk sampai ke tulang hitam. Tulang hitam kat mana eh? Aku dengar orang sebut so aku bantai je la. Haha. So, sampai UKM dalam pukul 11.15 pagi. Pung pang pung pang setel semua dalam pukul 1.30 petang. Terus ke Nilai3. Ni first time aku ke Nilai3 ni. Gila barang semua murah. Barang-barang kawen, karpet, baju, tudung, tikar, cermin, lampu. Arrghhh! Aku beli shawl je. Yang lain gila borong tikar dan cermin. Camne nak masuk dalam kereta pun aku tak taw. Haha.

On the way balik singgah makan kat Pagoh. Terserempak dengan orang Singapore bawak kereta ferrari merah. Model apa jangan tanya. Aku taw kereta nasional je. Kereta import ni aku belum habis menuntut lagi. Driver dia kuar je terus semua mata memandang ke arahnya. Aku konfius jap. Cina ke Melayu? Ntah! Sekali awek dia keluar kereta terus hidung aku keluar darah. Pakai short dress yang panjangnya dari dada sampai atas peha. Demm seksi. Ni baru aku yang tengok. Belum lelaki-lelaki lagi. Perghh! Nasib baik aku straight. Hidung keluar darah je la.

Sampai ke UTM lebih kurang pukul 7.30 malam. Lebih kurang 12 jam perjalanan harini. Aku dah sakit badan dah ni duduk lama-lama. Sampai je rumah aku dapat SMS dari kawan aku. Ada classmate aku meninggal akibat kuman dalam paru-paru. Al-Fatihah kepada arwah Hartini Sulaiman. Ni kawan sekolah agama aku. Tak rapat tapi someone I know la. Takziah kepada keluarga arwah. Semoga arwah ditempatkan di kalangan orang-orang yang beriman. Keadaan kawan aku yang koma masih belum sedar. Banyak betul perkara yang berlaku seminggu dua ni. Dugaan.

No comments: