Sunday, January 30, 2011

Jom Main Tag!

Aku telah ditag oleh cik Effa Nina hampir sebulan yang lalu. Baru hari ni aku free nak jawab. Sorry for the late!

1. Apa benda yang paling penting dalam hidup kOrang?

Keluarga!

2. Benda terakhir kOrang beli guna duit kOrang sendiri?

Helmet KHI. ngeh3

3. Dimana tempat kOrang nak melangsungkan perkahwinan kOrang dan tema perkahwinan kOrang nanti?

Rumah baru, insya Allah. tema aku nak yang simple but memorable.

4. Adakah korang sedang bercinta sekarang?

Tidak.

5. Berapa lama korang akan mencintai kekasih korang?

Pass!

6. Dimana korang selalu berjumpa dengan kekasih korang?

Dalam mimpi? haha

7.novel/buku/majalah terakhir korang beli?

Remaja yang cover depan dia Yuna. :D

8. Apakah nama penuh korang

Nurul Jannah

9. Antara mak dengan ayah korang, yang mana korang lagi mesra?

To be honest, abah kot. Tapi aku sayang abah & arwah mak aku. Kalau mak masih ada, aku mesti mintak mak masakkan makanan kesukaan aku, sambal goreng tahu tempe & sambal kacang. yum yum!

10.Namakan orang yang betul-betul kamu nak jumpa dalam hidup?

Yuna! She really inspires me.

11. Adakah korang basuh baju sendiri?

Tak la. Mesin yang basuhkan.

12. Dimana tempat yang betul-betul korang nak pergi?

Tempat yang ada salji. Teringin sangattttttttt!

13. Pilih salah satu, peluk atau cium?

Peluk! Hugs can reduce sadness *based on my experience*

14. Beritahu tiga perkara tentang orang yang tag korang?

Nama beliau Effa Nina. Beliau orang Negeri Sembilan. Beliau sangat kreatif & pandai menjahit.

15. 5 benda korang sayang sangat dalam hidup korang?

Moto, Laptop, Handphone, Gitar & Album Yuna

16. 5 lagu korang suka dan selalu dengar?

Black - Sofea Jane
Matchbook Romance - Tiger Lily
Monoloque & Atilia - Kekanda Adinda
Taylor Swift - Speak Now
Yuna - Backpacking Around Europe

17. Bila tarikh lahir korang dan korang sambut besday kat mana tahun lepas?

12 Disember. Danga Bay-Rumah-Jusco Tebrau :)

18. 7 orang blogger korang nak tag
1.Royal Mentega
2.Keri
3.Chinnoise
4.Liliyuli
5.Jo
6.Ayampinko
7.Hafiz Taichou

19. Cerita sikit pasal blogger yang korang tag?

1.Senior aku masa kat uitm. Dah nak kawen minggu depan dengan calon pilihan ibu. tahniah!
2.Kawan blogger yang sebaya dengan aku. Gila DSLR dia ni.
3.Dia suka buat lawak. Sakit rahang kalau berbual lama dengan dia.
4.Gila karok dia ni.
5.Yang ni kaki pukul. haha. ok aku tipu. Suka hiking dia ni.
6.Ni keturunan boyan. Minat pada orkid. Baru je kawen. :D
7.Dia pandai melukis tapi tak pernah lukis gambar aku. haha.

Selamat mengetag! =D

No comments: