Thursday, January 13, 2011

Perihal Lepas Exam

Semalam, member aku plan nak study untuk exam induksi. Dorang cerita pung-pang-pung-pang kat emel. aku baca je la. end up, 6 orang join. tempat study kat mcD. haha. dengan suasana yang hiruk pikuk tu kitorang boleh study. gila kan? tak juga. best sebenarnya. takde la study berat-berat. cuma fokus pada past year dan nota sikit-sikit. kitorang lepak dari lepas office hour around 5.30pm sampai 11.00pm. aku balik umah pun bawak moto cam lalok je. haha. penat kot. balik umah gedebak gedebuk aku sambung lagi study sampai kul 2.00am.

pagi-pagi aku dah tercongok depan masjid. exam kul 9 pagi. so, aku ngan member aku hafal sikit-sikit apa yang patut. happy jugak la dapat jumpa kawan-kawan induksi yang dah 2 minggu tak jumpa. tapi yang buatkan aku sangat eksaited tahap dewa adalah bila aku jumpa student tu. OMG! aku rasa cam semangat gila jawab soalan tadi. tak sangka pulak dapat jumpa dia lagi. siap senyum kat aku pastu cakap "AKAK!" sambil senyum. OMG! *faint* by the way, alhamdulillah banyak soalan past year dalam paper objektif tadi. aku jawab sambil tersenyum. lagi bahagia dapat curi-curi tengok student tu. betul la lirik lagu train - soul sister "WATCHING YOU IS THE ONLY DRUG I NEED!" :)

since aku tak cukup tido, aku bantai tido jap kat surau. fuhhh.. letak je terus berdengkur agaknya. ahaha. pastu petangnya, member induksi ajak karok kat ali baba. wahaha. karok sampai 3 jam. memang keje gila. sebab first time aku nyanyi lagu cina. lagu jolin tsai - shuo ai ni.. kebetulan ada sorang chinese girl dalam group kitorang arini. aku belajar lagu tu masa form 4 umo 16 tahun masa tu. keh keh. best pulak. aku tak taw cari sebab dia tulis cina. aku ingat dia tekan lagu taiwan, pilih perempuan, list nombor 10. lagu nombor 3. haha. ok aku hafal lepas ni.

lepas layan karok kitorang lepak makan-makan dengan wak radol taman melati. tengah makan-makan tiba-tiba si nazren bukak cerita sampai semua ketawa keluar air mata. kisahnya camni. tadi masa karok, helmy, saha ngan sharul gi solat maghrib jap. masa tu nazren tak datang ali baba lagi. lepas helmy, saha ngan sharul balik dari solat, dorang masuk kedai jual barang second hand dekat ali baba tu. tiba-tiba nazren datang. belakang nazren tu ada orang. helmy ingat tu kawan nazren, so helmy salam la. pastu saha ikut salam gak sampai kenalkan diri dia "saha". sharul pun buat benda yang sama. lepas nazren tengok semua salam lelaki belakang nazren, si nazren ni pulak salam orang belakang nazren ni. pastu,

helmy tanya nazren, "tu kawan ko ke?"
nazren kata, "bukan"
helmy kata "aku ingat tu kawan ko, aku pun salam la"
nazren pulak kata "aku ingat tu kawan ko, aku pun salam jugak la"

penghabisan dorang ni salam dengan lelaki tu sebab kebetulan lelaki tu masuk kedai saing-saing si nazren, padahal semua tak kenal pun lelaki tu.. lelaki tu sebenarnya owner kedai second hand tu. penat gelak tadi. adoi. pape pun harini sangat bahagia, seronok dan totally awesome! aku sayang mereka! yeay :)


No comments: