Saturday, January 29, 2011

VS125R

Ramalan kaji cuaca kata hari ni hujan. Dari pagi bawak ke petang malam. Aku gi pejabat pos nak hidupkan roadtax dengan insurans moto pun hujan jugak. Redah je la. Naik moto kena hujan memang benda yang biasa dalam kamus hidup aku. Lama jugak aku tunggu nak setelkan insurans punya hal. Tahun lepas aku guna Takaful Malaysia, harga dalam RM159+ kalau tak silap aku. Tadi, akak kat kaunter cakap dah tak boleh guna Takaful Malaysia. Kalau nak jugak kena gi main office dia. Tak de kerja aku nak gi jauh-jauh. So aku amik je la Kurnia Insurans. Mahal jugak la first party dia. Adoi. Lari dah bajet ni. Nasib baik hidupkan lesen tak mahal macam insurans. Pheww!

Lokasi seterusnya adalah ke bengkel moto untuk servis moto. Gila banyak betul spare part kena tukar. Starter, bateri, belting, boost, wayar minyak, minyak hitam, minyak gear box & filter minyak. Nak menangis tengok resitnya. Tapi memang terbaik la bawak moto ni lepas servis. Tip top! Perghhhhh! Suka! Pastu kan, aku teringin nak beli helmet baru. So, sambar la satu. ngeh3. Helmet yang aku teringin sangat nak beli dari tahun lepas. Akhirnya..

Satu hari je dah habis nak dekat RM600. *koma sekejap*

nota : diam tak diam dah tujuh tahun usia moto tu. macam-macam kenangan dengan moto tu. sayang gila kat dia. fuuuuuuuuuu!

No comments: