Thursday, March 3, 2011

It's Her Birthday

Malam tadi, aku ingat nak buat entri baru, tapi laptop aku problem tak boleh bukak. Geram gila. End up, aku campak kat dinding rumah. Berderai semua. Ok aku tipu. hehe. Frust jugak la dah dua hari tak dapat online kat rumah. *muka sedih*

Ok fine. Aku simpan laptop. Pejam mata. Senyum sendiri. Aku cari kucing. Main-main dengan dia. Aku fikir balik apa yang berlaku tadi. Seronok kan bila dapat buat orang gembira. Semalam aku dah set dalam otak, balik kerja pukul lima terus nak pergi Jusco beli hadiah dengan kek. Nak suprise birthday BFF aku. Tapi, aku kena siapkan kerja sebab bos desak nak cepat. *muka pressure*

So, aku gerak dah nak maghrib. Terserempak dengan abang-abang office. Tengah start kereta pakai jumper. Agaknya la. Pastu ada salah seorang tu jerit something tapi serius aku tak dengar langsung! haha. Terima kasih sebab cakap "hati-hati" kat saya. Terharu taw!

Aku terus ke Jusco. Cucuk duit. Cari hadiah. Belek-belek. Terus bayar. Aku cari kek. Nak beli secret recipe tapi aku termasuk kat Starbucks. Pastu cari mana kek dia. Tiba-tiba blur 3 saat. Bila aku teringat aku salah kedai, terus keluar sambil tengok jam. Konon-konon dah lambat. Nak kaver malu je tu.Dem! Macam mana aku boleh salah kedai ni.

Dah setel aku terus nak gerak balik. Hujan pulak. Tapi aku redah je. Aku tak bagi taw dia aku nak datang. So, masa aku datang tu, mak dengan adik dia je ada. So, aku berbual-bual je la dengan mak dia. Pastu paw nak nasi goreng mak dia. haha. Sorry mak. Saya rindu nasi goreng mak. Aku call dia tapi dia tengah keluar beli barang dengan abah dia. Since aku pun nak balik, dia kata nanti dia singgah rumah aku. So, aku tinggalkan hadiah dan kek yang aku beli kat rumah dia.

Dah malam dalam pukul sepuluh malam baru dia datang rumah. Bawak kereta baru dia. Aku bawak dia pusing satu rumah since dia first time datang rumah baru aku. Pastu, dia offer bagi bawak kereta baru dia. Saga manual. Fuuuuuuuuuuu! Lama gila tak bawak kereta manual! Aku pusing-pusing area taman rumah aku je. Happy gila! Thank beb bagi aku test drive kereta ko.

Bila dia sampai rumah dia, terus dia call aku sambil jerit-jerit sebab tak bagitaw aku belikan hadiah ngan kek untuk dia. Suprise la beb. Baru best. Actually aku memang nak sangat belikan something untuk dia sebab aku tak pernah belikan pape untuk birthday dia. Aku happy sebab dia happy. Sayang ko, Ogy! ;)


Happy 24th birthday to you! :)

No comments: