Friday, December 30, 2011

Cuti

Bahagianya hari ni. Sebab aku cuti. Baki cuti 2011 aku ada lagi 15 hari dan akan aku masukkan ke dalam golden handshake. It's a really bliss day when I can do so many things. First thing, sleep. Haha. Aku sangat mendambakan tidur yang secukupnya. Dan aku telah berjaya merealisasikannya. Next thing, masak. Aku terharu bila Abah senyum sambil tunggu aku masak. Mesti Abah terharu kan anak dara Abah ni 'rajin' masuk dapur. Menu hari ni, ayam masak merah. Overall, household macam suka masakan tu. Kira passed la ni eh? Yayy! Dah boleh kawen. Hehe.

Aku sempat keluar dengan adik beli barang. Sempat juga beli baju 'The Smurf' sepasang untuk anak sedara kesayangan, Iqbal. I love him more and more each day. Sebab dia sangat comel bila dia sebut nama 'Mak Su'. Pastu sekarang ni banyak sangat cakap. Geram. Apa lagi aku boleh buat nak lepaskan geram aku? Gigit tangan dia la. Haha. Sukaaaa! Sekarang dia dah pandai salam tangan dan cium pipi. Suka sangat bila dia cium pipi dan dahi sebab ada sound effect 'muahhh'. Comel kan? Tapi ape kes abang aku ajar dia dahi tu tanduk? Tak pasal-pasal aku kena cakap "Iqbal, kiss tanduk" instead of "kiss dahi" Macam-macam la abang aku ni.

Hari ni aku dapat rehatkan telinga aku daripada menjawab panggilan telefon. Telinga aku pun macam dah nak ada masalah balik. Kalau masalah lama datang balik, tu maknanya aku kena jumpa pakar la ni. Haih.

Esok dah last day untuk tahun 2011. Apa azam tahun 2012? Kurus? Oh tu azam aku tahun 2003 kot? Hahaha. Azam aku nak jadi orang yang berjimat cermat. Tiba-tiba rasa macam nak tukar template blog. Tiba-tiba rasa nak potong rambut. Macam-macam perasaan yang tiba-tiba datang. Aku harap tahun 2011 tak berakhir dengan air mata. Please!

No comments: