Thursday, December 22, 2011

Missing

Harini lepak dengan kawan-kawan induksi. I had lots of fun. For the first time in my life, aku dapat tengok live busking. Aku seronok sangat sebenarnya. Sebagai pencinta muzik, mesti lah aku support. Beri sumbangan seikhlas hati atas persembahan bersahaja mereka. Seronok dengar mereka nyanyi lagu Price Tag. Back to my story, aku lepak makan ikan bakar kat bandar. Dapat makan baby crab jugak. Yayy! Cerita tentang macam-macam perkara. Tadi dapat 3 kad jemputan kawen. Tahniah kepada kawan-kawan aku yang bakal mendirikan rumah tangga. I'm happy for you. Insya Allah, aku datang majlis korang ok. Dalam kegembiraan tu terdetik jugak perasaan yang sukar nak digambarkan. Bila la aku nak bagi kad kawen kat mereka pula.

Tengah seronok berbual, tiba-tiba salah seorang dari mereka tegur aku "Jana, muka kau nampak lain la. Mata kau macam baru lepas nangis eh?" What should I answer? Obvious sangat ke? Perlukah aku menjawab soalan tu? Aku tak mampu nak luahkannya tapi kau memang hebat. Dapat melihat aku dalam kesamaran cahaya. It's quite tough for me. I just need a shoulder to lean but somehow I never ask for it. It has nothing to do with my job. It's about my life. Semoga Allah permudahkan segala urusan aku dan kalian. Amin.

Balik naik moto tadi, entah apa aku fikir sampai terlepas simpang. Tak pasal-pasal kena pusing balik. Padan muka aku. I'm afraid my soul is missing somewhere. Can you find it for me?

No comments: