Thursday, December 29, 2011

Kebetulan

29 Disember 2011

Aku nak muntah jawab unstoppable call dari jam 8 pagi sampai 5 petang. Penat gila sampai balik rumah aku terus tertidur lepas maghrib sampai pukul 3:30 pagi. Lapar gila sekarang ni. Nak kira dinner ke breakfast kalau aku makan time ni? Haha.

Hari ni birthday kawan aku. Someone yang aku pernah rapat dulu. Aku ingat sebab aku ada buat reminder kat handphone. Tiba-tiba banyak kenangan yang flash back. Last time masa kau datang JB pada tahun 2008 (if I'm not mistaken), aku dah boleh agak, that might be the last time we will meet each other. Aku terharu gila bila kau tahu blog aku masih aktif. Kau baca blog aku ke weyh? Terharu!


28 Disember 2011

Aku sangat sibuk melayan call yang tak berhenti dari pagi sampai petang. Bertanyakan tentang pelbagai soalan. Tiba-tiba ada seorang staf lelaki call. Masa tengah semak maklumat beliau, aku baru perasan tu adalah lelaki yang aku minat. Tu adalah photographer berbaju melayu warna hitam yang aku jumpa sewaktu Sultan melawat tempat aku bekerja *tersenyum sambil menjerit-jerit dalam hati* Tak sangka aku akan berbual dengan dia.

Balik kerja aku layan orang jamming. Release tension jap. Sebenarnya aku terlupa aku dah janji dengan kakak nak balik awal sebab nak tengok wayang. Teringat lepas tengok banyak miss call dan sms. Ok tipu. I memang nak layan jamming jap. Siap layan penampilan istimewa lagu sweet child of mine dari officemate. Wow! Dengan lincahnya aku terus balik rumah. Gedebak gedebuk siap dalam masa 10 minit sebelum kawan kakak sampai untuk pick up kami. Awesome. Tak pernah aku bersiap sepantas ini. Haha.

Lepas tengok wayang, aku nak turun menuju ke eskalator. Terpandang susuk tubuh seseorang yang macam aku kenal. Sah! Officemate aku. Dia berpaling sambil menunjukkan muka terkejut seraya berkata "Janaaa" Aku senyum je la. Ni first time aku terserempak dengan officemate aku kat luar office. Tak sangka kita tengok wayang cerita yang sama, dalam panggung wayang yang sama dan show time yang sama. Ingatkan terserempak kat wayang je. Rupanya tidak. Aku terserempak lagi kat tempat makan. Banyak-banyak tempat kat Johor Bahru ni, kat situ jugak kita berjumpa ye. Maybe sebab tempat tu famous dan dibuka 24 jam kot? Yang tak boleh blah, macam mana boleh makan meja sebelah-sebelah ni? Ok fine. Ia satu kebetulan. Dua-dua muka terkejut sebab tak sangka akan terserempak dua kali. Hahaha.


No comments: